Kokonaan verkossa toteutettavassa koulutuksessa opiskellaan verkossa tapahtuvaa asiakashankintaa, myyntiä ja sisällöntuotantoa. Siinä opitaan mittaamaan, seuraamaan ja analysoimaan markkinoinnin onnistumista digitaalisin keinoin.
Voit hakea opiskelemaan joustavasti jatkuvassa haussa sinulle sopivana ajankohtana. Haastattelussa arvioidaan tutkinnon soveltuvuus hakijalle.
Kenelle
Koulutus sopii yrittäjille sekä henkilöille, jotka haluavat vahvistaa osaamista ja ymmärrystään digitaalisessa markkinoinnissa. Koulutus soveltuu hyvin myös yhdistysten ja järjestöjen toimihenkilöille. Koulutus on hyvin käytännönläheistä ja toimialariippumatonta.
Työllistyminen ja jatko-opintomahdollisuudet
Koulutus avaa uusia mahdollisuuksia työtehtäviin digitaalisen markkinoinnin parissa.
Opiskelutapa
Opiskelijalla on oltava alan työ-/harjoittelupaikka koko opintojen ajan. Koulutus toteutetaan kokonaan verkossa.
Osallistujilta edellytetään omaa tietokonetta/läppäriä, joka mahdollistaa verkkokoulutukseen osallistumisen.
Tutkinnon sisältö
Opiskeltavia teemoja ovat: digitaalisen markkinoinnin strategia ja kaupankäynti verkossa, yhteisössä ja verkostoissa kehittäminen, asiakashankinta ja digitaalinen asiakaspalvelu, asiakaslähtöinen myynti ja palvelumuotoilu verkossa, markkinointi ja maineen rakentaminen, visuaalinen sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan, sosiaalinen media ja sisällöntuotanto asiakashankinnan keinoina sekä analytiikka ja optimointi.
Tutkinnon tarkempi sisältö on kuvattu ePerusteissa (opintopolku.fi)
Hinta
Koulutus toteutetaan oppisopimuksella, joka on osallistujalle (sekä työnantajalle) veloitukseton tai koulutussopimuksella, jolloin koulutuksen hinta on 300 €. Maksua ei palauteta opintojen keskeytyessä. Lisäksi opiskelija kustantaa itse opiskelumateriaalin ja -välineet.
Jos sinulla on työkokemusta yli 5 vuotta, olet oikeutettu tutkinnon suorittamisen jälkeen Työllisyysrahaston myöntämään ammattitutkintostipendiin (414 €).